În ce afaceri să nu investești în 2023: pierzi toți banii sigur, industria aceasta se prăbușește

de: Mădălina Bahrim
17 11. 2022

Dat fiind contextul economic dificil pe care-l traversăm în ultimul an, mulți dintre români se gândesc să intre în lumea antreprenoriatului.

Nu este deloc o idee rea să dorești să fii independent și să ai propria ta afacere, într-o perioadă marcată de crize, în care puterea de cumpărare ne este pusă la grea încercare.

Chiar dacă acest context presupune riscuri suplimentare pentru mediul privat, orice criză naște oportunitate și, dacă știi în ce domeniu să intri și pe ce anume să pariezi pentru a investi, nu ai cum să dai greș.

Tocmai de aceea, în acest articol abordăm un anumit sector de activitate care pare a fi în picaj liber și ale cărui perspective de viitor nu arată tocmai bine. Desigur, este dreptul tău să subestimezi informațiile de mai jos și să investești în această zonă, dar trebuie să iei decizia în cunoștință de cauză și într-o manieră asumată.

Astfel, trebuie să știi că industria publicitară nu mai este ce a fost. Dacă visezi la un business în domeniu, nu te aștepta la rezultate spectaculoase deoarece, per ansamblu, situația nu este deloc una optimistă pe piața de profil. Din contră!

Piața de publicitate este în prezent mai slabă decât în orice moment al pandemiei de coronavirus din 2020, susține directorul general al Warner Bros Discovery, David Zaslav.

Prin urmare, riscurile pe care ți le asumi pariind pe aceste tipuri de afaceri ar putea fi unele ce te pot duce aproape de faliment, nu de profit!

Companiile mari din domeniu se prăbușesc, evită astfel de afaceri anul viitor

Lucrurile ”s-au înrăutățit” în ultimele luni, a spus David Zaslav. Însăși compania pe care expertul o conduce înregistrează cifre care stârnesc mari îngrijorări, dacă ținem cont de faptul că evaluarea Warner Bros. Discovery a scăzut la jumătate în acest an.

La rândul lor, Snap, Meta și BuzzFeed, au înregistrat scăderi anul acesta cu peste 65%. De altfel, HBO a pierdut în 2021 trei miliarde de dolari. Pierderea e usturătoare, dacă ținem cont de faptul că, în 2019, cu doar un an înainte de izbucnirea pandemiei de coronavirus, compania era pe profit și se bucura de un succes financiar răsunător, cu două miliarde de dolari câștigați.

Din nefericire, specialiștii nu văd cu ochi buni nici perioada următoare, industria va mai avea nevoie de timp pentru a-și reveni, ceea ce poate fi perceput ca un semnal la cumpătare pentru potențialii viitori investitori.